Monday, February 01, 2010

一首奇怪的歌

在音樂網站第一次聽到這首歌的時候我留下了這樣的留言

暗紫色的裂痕 劃破表現性的平靜 擾動過後只剩一片渾沌

然後我在Facebook 貼了這首歌,不過很快的這首歌就給FB上面無數的心理測驗結果埋沒了。偏激的我自然不難得出這樣的結論:Facebook 係一個無聊人鬥post 垃圾的地方。

所以想介紹給朋友們聽的歌還是需要認認真真的貼到這裡來



專門找了一個可以看到歌詞的版本貼出來,因為這首歌的歌詞十分令我詫異

La Rupture

Windows, doors, walls and carpets, chairs, tables and flowers, bread, wine,
butter and jam, fries, meat, beans and all spices.

i've lost the taste of these things for two weeks now.
i'm just waiting for a cup of dirty snow...

airports, railroad stations, highways, streets and foggy lines.
traffic, lights, cars and planes, boats, bicycles and walkers.

now i'm wondering, blind, in the city.
I'm surrounded by towers, made of dirty snow.

faces, ears and bellies, backsides, legs, fingers and feet.
sweat, tears, dripping bodies, parties, someone is fucked up.

now i'm quiet in this snow, snowy country.
i'm hanging on until i am old, just older than now.

3 comments:

Betty said...

做人何必太认真.

爆炸頭 said...

你以前send過比我聽﹐我覺得似gloomy sunday。我依家聽番﹐覺得似俄國男高音vitas的opera#2

Wander Cat said...

在此道歉, 拿舊文來打混